janelly-2018.reismee.nl

zaterdag voor vertrek!

Beste volgens,

We zitten alweer in de startblokken voor een nieuwe fietstocht. Deze keer vertrekken we van uit een geheel nieuw perspectief. Geen Nederland-Frankrijk of andersom, maar vanuit Spanje naar Frankrijk. Daar hebben we nog geen ervaring mee. We kennen Spanje minimaal, spreken geen Spaans en weten dus helemaal niet wat we kunnen verwachten. Toch gaan we het doen.

We zijn begonnen met het zoeken naar een bestaande route. Sevilla - Girona. Dat werd ons uitgangspunt. Daarna op zoek naar mogelijkheden om daar te geraken, met onze fietsen en bagage. We moesten ook een vervolg route zoeken van Girona naar Salviac. Dat kon, voor een deel, langs het Canal du Midi, maar dat hebben we al vaker gedaan. We hebben uiteindelijk verschillende opties bekeken en de route over de Pyreneen, door het Katharen gebied, heeft onze voorkeur. Of we dat nog kunnen tegen die tijd, gaan we ter plekke bekijken. We zijn wel zo verstandig om alternatieve routes mee te nemen, dus het zou best nog wel eens anders kunnen lopen. Geen probleem, we houden wel van een beetje avontuur.

We zijn nu nog in Breda. Morgen middag nog wandelen met vrienden en na afloop samen eten. Maandag de laatste eindjes aan elkaar knopen en mijn huis poetsen. En dan dinsdag......... en route!

We gaan met de trein naar Eindhoven en vliegen dan naar Sevilla. Onze fietsen zijn er al, ze zijn met een transportbedrijf naar Sevilla gebracht en daar gestalt bij het Hotel, waar wij gaan logeren.

Sonja

Een hele fijne reis gewenst. Spanje heeft ook prachtige plaatsen vonden wij. Sevilla en omgeving is prachtig. Geniet er weer van samen. Goeie vlucht!

Lisette

Ljjkt me een prachtige, avontuurlijke reis. Veel gezelligheid en veilige kilometers gewenst.

Piet

Le deseo un bien voyage, zal wel een andere reis zijn dan in Frankrijk!
Veel plezier!

Joyce Kreijne

Wat klinkt het weer goed doordacht, allemaal alternatieven waardoor je het ook los kunt laten engewoon kunt schakelen afhankelijk van hoe het gaat! Heerlijk zo samen onderweg. goeie reis, geniet van elkaar en wat deze tocht brengt. ik volg jullie op afstand en leef mee????

Anja Janssens- van Kampen

Lieve Elly en Jan,

Vanuit zonnig Breda, waar Elly nu haar huis aan het poetsen is, wens ik jullie een hele goede reis toe!
Wat een spannend avontuur!! En dat op jullie leeftijd, ha ha!!!! Heel veel liefs, Anja

Rita van Damme

Hallo Elly en Jan,
Is het weeral zover? Ik wens jullie een mooie fietstocht. En neem geen onnodige risico's.
Groetjes, ik volg jullie!

Jeanne en Lau

een goede en sportieve cultuurreis toegewenst. Met handen en voeten kom je een heel eind !!! We zijn benieuwd naar jullie ervaringen.

Jeannine

Hallo Jan en Elly,
Wat een onderneming ! Ik wens jullie een zonnige en veilige reis en minder regen dan vorig jaar .
Leuk om jullie terug te volgen .

Monique & Léon

Hallo Elly & Jan,
Veel plezier en succes met dit avontuur!

Groetjes,
Monique & Léon

J&I

We lopen een beetje achter want lezen vandaag pas de berichten. Maar we hadden jullie al veel succes gewenst en volgen vanaf nu elke stap (of trap). Tot morgen!