janelly-2018.reismee.nl

Een dagje Sevilla!

Hi allemaal,

Even de blog bijwerken voor we gaan eten, want dat is ons gisterenavond zo goed bevallen dat we straks weer teruggaan. We hadden heerlijke tapas en salades in een klein, knus restaurantje vlakbij ons Hotel en niet te vergeten heerlijke rode “Spaanse” wijn.

Dankzij dit heerlijke eten of misschien toch ook omdat het gisteren een lange dag was, hebben we heel goed geslapen in ons bescheiden onderdak. We voelen ons inmiddels al een beetje thuis in Sevilla. Zeker vandaag hebben we heel wat gezien. We zijn vanmorgen na het ontbijt vertrokken. Naar de rivier gelopen, die vlak achter ons Hotel stroomt. Het is een brede rivier. Er waren al roeiers, peddelaars en kanoërs bezig. Zag er relaxed uit. Wij besloten om over een van de bruggen te gaan naar de andere kant, in het bijzonder naar: “Isla Magica”. Dat zag er leuk uit, ook al was er nog een en ander onder constructie. Er waren veel interessante gebouwen. Het meest onder de indruk waren we van een enorme toren met een landschap van bijgebouwen, het “Caixa Forum”. Al snel bleek dat hierin een Museum zat, wat al open was (net een jaar) en waar een tentoonstelling was van de fotograaf “Robert Capa” een belangrijke nieuwsfotograaf tot 1954. Omdat we het gebouw graag van binnen wilden zien, konden we meteen de tentoonstelling bekijken. Het was allebei heel erg de moeite waard. Behalve de expositie hebben we ook het gebouw goed bekeken. Het was indrukwekkend, elegant van vorm, maar stoer materiaal en in die zin ook wel minimalistisch. Ik ben de naam van de (Spaanse) architect vergeten, maar dat zoek ik zeker nog een keer op. We hebben daar ook nog even een heerlijke cappuccino gedronken, terwijl er een groep Spanjaarden, waarschijnlijk vanwege een studiedag of congres, gefêteerd werden op heerlijke hapjes, koffie, thee, limonade en sapjes. Tegelijkertijd werd er duidelijk veel ge-net-werkt. Het moet gezegd, ze zagen er allemaal buitengewoon verzorgd uit.

Vanuit het museum zijn we weer richting Hotel gelopen, omdat we smiddags wilden gaan fietsen. Onderweg zagen we nog een paar aandoenlijke, rijk versierde kerkjes, binnen en buiten. Het is ook altijd leuk om zomaar een beetje door de, niet zo toeristische, straatje te dwalen en mensen te zien in hun dagelijkse bestaan.

Aangekomen in het Hotel hebben we eerst flink wat water gedronken, vervolgens omgekleed en de fietsen uit de stalling gehaald. Er is een uitgebreid, goed aangegeven, groen gekleurd, fietspad wat langs of in de buurt van de rivier ligt. Achter ons Hotel zijn we begonnen en richting het zuiden gefietst. Met een flinke tegenwind. Dat vonden de Spanjaarden overigens spannender dan wij.

Het was superfijn om weer even op de fiets te zitten, maar zeker ook om door Sevilla te rijden. Eerst de lange route langs/evenwijdig aan de rivier en later slingerend langs de bezienswaardigheden en door de smalle straatjes van het oude centrum. Het weer was een beetje somber, maar tijdens onze fietstocht bleef het droog en hadden we af en toe zelfs een voorzichtig zonnetje. Gelukkig is het niet koud, maar zeker om te fietsen een aangename temperatuur. Wij vonden het in ieder geval heel leuk. Het was ook afwisselend, prachtige gebouwen, enorme bomen en parken, spannende smalle straatjes met leuke hippe winkeltjes, maar ook super sjieke winkelstraten met dure winkels, modern naast traditioneel en ook daarin heel veel variaties. Het was bijzonder.

Toen we net weer in het Hotel kwamen, was er bij Jan even paniek, omdat hij de kabeltjes, nodig om de fietsbatterijen op te laden, niet kon vinden (maw vergeten). Jan gelukkig meteen in actie en in no time hadden we nieuwe, gehaald bij de Chinese bazaar om de hoek. Altijd handig als je midden in de stad zit. ??

Bregtje

Wat een leuk verhaal. We hebben allen genoten. Groetjes van Iza, Eva en Noa. Dikke kussen

Sonja

Wat hebben jullie weer veel gedaan (en gezien) op de eerste dag. Leuk om te lezen!
Groetjes

Vera

Leuk. Lekker relaxed dagje en toch veel gedaan!

Vera

Ik heb het bericht alleen 3x ontvangen..... Hoe leuk ook, 1x is wel genoeg hoor. ;-)

J&I

Ik heb caixaforum Sevilla gegoogeld en dus nog veel meer foto's bekeken. Het lijkt me geweldig daar rond te kunnen lopen. En dan foto's van Capa! Jullie hebben het wel getroffen.
Wanneer gaan jullie echt fietsen?
Veel plezier!

Pauline

Wij begrijpen heel goed dat jullie van Sevillia hebben genoten. Fantastische stad....nu het echte werk.... Fietsen