janelly-2018.reismee.nl

Hostel Gudar in Gudar!

We zijn gearriveerd. Ik sla dit even op en begin daarna mijn verslag. Tot zo!

Het lukte niet goed om Gudar op de kaart vast te leggen, maar we zitten ten zuiden van Allepuz, langs de A228 op een afstand van ca. 14 km van Allepuz. Door de schoolvakanties en de Paasdagen is het op dit moment niet eenvoudig Hotels/slaapplaatsen te vinden langs de route. Gudar is duidelijk van de route, maar wel een prima Hotel in een wintersport gebied. Niet dat er hier sneeuw ligt. Volgens de Hotel eigenaar lag er vroeger, toen hij jong was, iedere winter meters sneeuw. Op dit moment is er alleen nepsneeuw in de maanden november, december, januari en februari. Gelukkig komen de wintersporters ook daarvoor, anders zou dit grote Hotel in the midle of nowhere het behoorlijk moeilijk hebben.

Eerst even ons dagverslag. Vanmorgen relaxed opgestaan en uitgebreid ontbeten. Na alles ingepakt te hebben, heeft Jan de fietsen (want die stonden op onze kamer, 3e verdieping) en al onze bagage met de lift naar beneden gesjouwd. Daarna betaald, opgeladen en vertrokken. Eerst nog even enkele Hilights bekeken in Teruel, we vonden het een fijne stad, we nemen mooie herinneringen mee, maar onze manier van reizen houdt in dat je ook dingen achter je laat. Dus daarna op de route naar Alcaniz, de A226. Zo gezegd, zo gedaan, de stad weer uit, maar al met al ben je daar gauw een uur mee bezig. Nog een fles water gekocht en........ En route.

Teruel ligt net onder de 1000m hoogte grens. Dat is niet echt laag, maar een klim naar 1600 m in minder dan 25 km is best pittig, maar ook prachtig! Wat een mooi landschap en wat een uitzicht. Iedere dag zeggen we weer hoe groot Spanje is en hoe leeg! En....., hoe onherbergzaam. Wij rijden over prachtig aangelegde wegen, die soepel door deze gebieden meanderen, maar als je eraan denkt hoe je hier doorheen zou moeten, zonder aangelegde wegen, ik zou het niet weten, misschien met een ezel, maar dan nog ben je een eeuwigheid onderweg.

Omdat we vrij dichtbij ons Hotel hadden geboekt, gingen we ervan uit dat deze dag een makkie zou worden. Dat wordt het echter zelden of nooit. Om allerlei redenen mort je schakelen, bijstellen enz. Toch maakt dat het ook boeiend. Vanmiddag in Allepuz geluncht. Het was al tegen 15.00u, maar dat is in Spanje vrij normaal. De tent zal helemaal vol met gezinnen, super gezellig, maar ook heel luidruchtig, want zoals ik al eerder vertelde, Spanjaarden praten hard. Desalniettemin een zeer gezellige sfeer en heerlijkouderwets eten gegeten: soep, kabeljauw en chocoladepudding met slagroom na. Totale kosten, inclusief een literfles aqua (water) €24,00. Onvoorstelbaar!

Verzadigd en verkwikt gingen we op weg naar Gudar. Jan schatte in, zo'n 5 kilometer maximaal, dat was even bijstellen, want het werden12 km, met weinig energie meer in de batterij. Maar we hebben het weer gefikst en na een paar biertjes en een goed werkende Wifi, zijn we weer helemaal tevreden. Groet Elly en Jan

Vera

Die hoogteverschillen die jullie al peddelend (is een rare vertaling van het Franse pédaler -trappen-) afleggen, zijn enorm........ Jullie beenspieren zullen wel als staalkabels aanvoelen! Respect!

Sonja

Geweldig hoe jullie iedere dag weer zo moeten, maar ook kunnen klimmen! Petje af hoor. Ik ben toch redelijk sportief maar zou hier heel goed over moeten nadenken.....Maar vind het wel helemaal geweldig, zou het stiekem ook wel heel leuk vinden. Blijven trainen dus, misschien dat we het ook ooit doen.
Groetjes weer.....

Joyce

Helden zijnjullie met zoveel energie, lol en lange adem! Petje af???