janelly-2018.reismee.nl

Hotel Mas Taniet in Benissanet.

Nog even een vervolg op (inmiddels) eergisteren. Is niet opgeslagen, dus begin ik er nu mee.

We hadden een leuk gesprek met de Engelsman in de pizzatent en later ook met zijn vriend, die erbij kwam. Zij woonden samen net voorbij Valderrobres op een stuk land in een huis. Het geheel was wel 20 jaar verwaarloosd. Ze hadden veel werk, maar waren enthousiast en wilden er mettertijd volledig "of the grit" gaan wonen. Ze vroegen nog of we al onderdak hadden. Jawel, in Beceite. Dat was, volgens hen, zeker de moeite waard, ook de route ernaar toe. We namen afscheid en inderdaad kwamen we in een goed geconcercveerd dorp aan, wat later druk bevolkt bleek met wandelaars, klimmers en mountainbikers. Ook in onze Auberge was het er vol mee. Veel jonge Spanjaarden samen met vrienden en/of familie. We sliepen op een kamer met 6 bedden, 3 stapelbedden. Jan in het bovenbed en ik beneden. Wie er verder nog bij kwam, was toen nog niet bekend. De eigenaar kwam uit Barcelona en had de ruïne opnieuw opgebouwd en verbouwd tot deze Auberge. We konden mee-eten, welliswaar vegetarisch, maar dat vonden we geen bezwaar en ja, we zijn bekend met quinoa en humus. Aangezien het 'diner' pas om 21.00 u werd opgediend zijn we eerst het dorp gaan verkennen. Daarna geïnstalleerd bij de open haard om onze blog te maken, maar dat lukte niet erg goed. Maar met een goed glas wijn zaten we daar ook prima. Al snel werden we vergezeld door 6 studie vriendinnen, wandelaars. Ze kenden elkaar uit Barcelona en wandelden meerdere keren per jaar in dit gebied voor de sportieve prestatie, maar vooral om gezellig bij te kletsen. Wij hebben ook gezellig met ze gekletst in het Engels, want de jonge generatie doet dat feilloos.

Daarna gegeten, waarbij we aan tafel zaten met bergbeklimmers. Ze downloaden een track op hun telefoon en gaan op weg. Aan tafel bleek dat de meisjes het behoorlijk heftig hadden gevonden en dat een van de jongens behoorlijk last had van zijn knie, maar morgen gewoon weer de berg op.

Wij gingen rond 22.00 u slapen. Dat lukte wonderbaarlijk goed. Smorgens bleek dat er behalve een stel op de mountainbike ook nog twee vrouwen op onze kamer hadden geslapen.

Na een goed ontbijt gingen we op weg naar Benissanet.

Pauline

Leuk om jullie zo te volgen. Het leest als " zware maar hele leuke en boeiende reis". Wat een geweldige ervaring.

Bregtje

Leuk, een keer in een herberg. Kom je met veel mensen in contact. Ik ben even wat verhalen aan het inhalen. Door alle drukte hier, heb ik er geen tijd voor gehad. Maar mis het dan meteen. Dikke kussen van ons allemaal xxx