janelly-2018.reismee.nl

Vandaag een beetje rustiger aan

Vandaag besloten om niet te ver te gaan fietsen. We hadden een paar goede redenen: het weer beloofde vandaag niet veel goeds en...... Onze tocht voor vandaag had een stevig klimmetje in petto van 10% tot 1300 m. Met andere woorden we zouden voor het middaguur alweer tussen de sneeuw fietsen.

Eerlijk gezegd hadden we daar vooraf niet zo op gerekend. Tijdens onze voorbereidingen voor deze fietstocht waren de berichten over het klimaat en het weer, tijdens deze periode goed. Zelfs de laatste weken voor we vertrokken bleven de voorspellingen prachtig. Continu zon en temperaturen tot wel 20 graden. Niet dat we van suiker zijn, maar na deze week hadden we toch even een dipje. Vinden we dit nog wel leuk? Het antwoord was ja, maar de druk moest wel even van de ketel. Daarom hebben we een Hotel gereserveerd in Alcáraz, waar we nu zijn. Na een prima, rustige tocht van 42 km.

Precies goed getimed. Eerst onze stevige klim, daarna op het gemakje koffie gedronken en ons routeboekje pagina voor pagina opengetrokken en er velletjes toiletpapier, tissues, servetjes en uiteindelijk ook stukjes van plastic zakken en verband ertussen. Waarom??? Omdat het boekje op het hoogste punt vanmorgen uit het speciale tasje was gevallen en naar beneden gestort in de sneeuw en het water. Ik was er niet bij, want Jan zou alleen even een foto maken en ik wachtte iets verderop. Jan moest halsbrekende toeren uithalen om het boekje te redden, met gevaar voor eigen leven. Is gelukkig goed gekomen en zodra we in het Hotel waren, hebben we het boekje op de verwarming gelegd, de tussenliggende papiertjes enz. nog maar eens vernieuwd en uiteindelijk gaat het, volgens mij, goed komen. Je kunt het er maar druk mee hebben.

Eenmaal geïnstalleerd hebben we hier een Restaurant gezocht en na enige omzwerving gevonden. Het was toen al 14.30 u maar we konden gelukkig nog eten.Ze hadden echte Spaanse gerechten. Iets met couscous, spekjes en appel en aardappelpuree vermengd met zoute vis, versierd met walnoten. Daarna als hoofdgerecht: zwaardvis voor mij, wat heel lekker was en, volgens het menu kip, maar volgens ons lamsribbetjes. Bijzondere gerechten waar we soms nog wel aan moeten wennen. Een glas wijn, een koffie na en de kostprijs, maakt vaak veel goed. Aan het eind van de middag zijn we nog even het dorp ingewandeld om wat eten in te slaan voor morgen, omdat we dan weer over een "Voie verde" rijden en dan geen mogelijkheden hebben om iets te kopen, alle station restauraties zijn verdwenen. Nu nog even wat snacken op onze royale kamer met 3 bedden, waar ook nog onze fietsen geparkeerd staan. Buiten storm en regen, maar hier lekker warm en zo onder de wol.

Lydia

Heel verstandig, het is tenslotte wel gewoon vakantie! Af en toe even remmen ☀️☀️☀️ zie je zo weer de zon!

Aleid.

Wat jullie een rustig dagje noemen, zo zou ik ze allemaal wel willen hebben. Wat een uithoudings vermogen. Fijne dag morgen.

Bregtje

Heel slim een dagje rustiger. Geniet nog van de avond xxx

J&I

Dat je op de vraag 'of dit nog leuk is' met "ja" antwoordt... Sneeuw, regen, kou, kapotte fiets, 1300 m klimmen en dan dat boekje in het dal! Ik zie Jan allerlei toeren uithalen om het weer te pakken te krijgen. Passen jullie wel een beetje op dat je weer goed thuiskomt?
Liefs van ons. I

Sonja

Wat een sportieve tocht, op de fiets en tussendoor nog wat wintersporten....
Tja het weer zit niet echt mee hè. Hoorde gisteren ook al van mensen die naar Spanje geweest waren, een hele week regen gehad....4 weken geleden was een andere kennis geweest, 3 weken zon ! Dus het is er ook niet altijd goed.....
Het zal misschien toch ook wel eens veranderen naar de goede kant. Ik hoop het voor jullie. En ja, op tijd je rust pakken!
Good luck !

José

Zo te lezen gaat alles goed. Een beetje afzien hoort erbij toch? Deze rustdag is een goed idee. Hier is het weer ook niet veel beter. Waar blijft de LENTE? Enfin we nemen het zoals het is. Nog heel veel plezier. Veel liefs

Vera

Knap hoor! Gewoon doorzetten en af en toe een beetje rust en luxe, dan kom je er zo weer bovenop! En denk erom hè, een Zeeuw laat zich niet kisten : Luctor et emergo !!!!!!

Elly Hoogveld

Ik heb jullie eerste week gemist! Ik zal mijn emailadres weer invullen, ik vind het altijd zo boeiend en wat ik nu lees is inderdaad weer spannend.
Veel plezier!