janelly-2018.reismee.nl

Mas Taniet 2

Gisteren eerst weer naar onze route vanuit Beceite. Eerst richting Arnes, en al snel afslag Cretas om vanaf daar op de via verde te komen, altijd leuk. Als de voorspelde afslag er niet precies na 2,5 km is, wordt Jan altijd een beetje nerveus. Gelukkig kwam na nog eens 2,5 km later een duidelijke richtingaanwijzing en vanaf daar ging het soepeler. Eenmaal op de via verde is het een makkie. Gewoon de weg volgen. Het was in het begin lekker rustig, Jan vond het te rustig........ Waar zijn al die Spanjaarden? Vrij en prachtig weer enz. ............ Dat heeft hij geweten, bij onze eerste picknickplaats waren mensen al spullen aan het inpakken en leek het er even op dat hij gelijk had, maar meteen daarna kwamen auto's vol met fietsen en kinderen. Hele families begaven zich op de fiets en andere vervoersmiddelen over de via verde en door de vele tunnels. Het werd ineens spitsroeden rijden.

Het was wel heel gezellig en mooi weer en daarom ideaal om hier te recreëren. Alleen zonder fietservaring staat plots iedereen stil. Een kind stapt af of stopt zonder waarschuwing, omdat hij iets moois ziet of de tunnel niet in durft of er juist uit is en dat wil delen met de anderen .......... Een prachtig tafereel. Er lopen tussendoor ook nog wandelaars en het mooie is, iedereen is relaxed, loopt te kletsen, wacht op elkaar, laat anderen passeren en hebben plezier.

Bij El pinell de Brai, gingen we er weer af en was het weer gewoon over de weg verder. Voor het eerst waren er veel fruitbomen in bloei. Je zou aan de Betuwe of Zuid-Bevelanden kunnen denken, maar alles is daar voller en explosiever. Toch konden we in dit dorre, schrale gebied genieten van de roze en witte bloesems. Ruim op tijd waren we in Benissanet, maar het viel niet mee om ons Hotel te trasseren. Na twee keer heen en weer rijden kwamen we er terecht. Het was toen nog even spannend of we konden eten. Savonds om 21.00 u. In het Hotel, maar waarschijnlijk ook nog wel in het dorp. Daar hadden we een heel druk Restaurant gezien, dus we hebben het erop gewaagd. We werden gastvrij ontvangen en hebben een heerlijke Paasmaaltijden gekregen, ongekende kwaliteit, super.

Daarna terug naar ons Hotel op de buiten en heerlijk geslapen. Zometeen weer en route. Jan zit alweer op het puntje van zijn stoel. Ik doe even rustig aan, want mijn darmen waren gisterenavond even door de war, hoop dat de norit nog even doorwerkt. esta la Vista!

Sonja

Met een heel ander uitzicht dan jullie, de wallen en molen in Hulst die natuurlijk ook prachtig zijn, zit ik hier op 2e paasdag weer jullie verhaal te lezen. Zo te lezen zijn jullie de paasdagen ook weer goed doorgekomen en is het weer ook te doen.
Er waren ook weer mooie foto's bij, vooral dat laatste stadje/dorp, erg leuk om te zien. Doet toch ook allemaal denken aan het mooie Andalusië waar wij een wandelvakantie hebben genoten....